سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاکدامنى زیور درویشى است ، و سپاس زینت توانگرى . [نهج البلاغه]

انتظار

 
 
موعود از دیدگاه ادیان دیگر(شنبه 86 مهر 21 ساعت 11:0 صبح )

به ذکر اجمالی نمونه هایی کوتاه از دیگر کتب آسمانی در رابطه با موعود می پردازیم:

1- زبور:

زیرا که شریران منقطع شد، و اما منتظران خداوند وارث زمین خواهند شد. هان، بعد از اندک زمانی شریر نخواهد بود، در مکانش تامل خواهی کرد و نخواهد بود و اما حلیمان وارث زمین خواهند بود... و اما صالحان را خداوند تایید می‌کند.

2- تورات:

مسکینان را به عدالت داوری خواهد کرد...؛ گرگ با بره سکونت خواهد کرد، پلنگ با بزغاله خواهد خوابید... و در تمامی کوه مقدس من، ضرر و فسادی نخواهد بود. زیرا که جهان از معرفت خداوند پر خواهد شد.

3- انجیل:

در آن وقت فرشتگان خود را از جهالت اربعه از اَنهای زمین تا به اقصای فلک فراهم خواهد آورد... ولی از آن روز و ساعت غیر از پدر هیچکس اطلاع ندارد. نه فرشتگانِ در آسمان و نه پسر. پس بر حذر باشید و بیدار شده دعا کنید، زیرا نمی دانید که آن وقت کیِ می شود.

4- کتب مقدسه هندوها:

دور دنیا تمام شود به پادشاه عادلی در آخرالزمان که پیشوای ملائکه و پریان و آدمیان باشد. حق و راستی با او باشد. آنچه در دریاها و زمین ها و کوه ها پنهان باشد، همه را به دست می آورد و از آسمان ها و زمین آنچه باشد خبر می دهد. از او بزرگتر کسی به دنیا نیاید.

5- کتب مقدسه مانویه:

خرد شهر ایزد باید در آخرالزمان ظهور کند و عدالت را در جهان بگستراند.

6- کتب مقدسه زرتشتیان:

موعود آخرالزمان در اوستا استوت ارت یا سوشیانت نامیده می شود. چاره و درمان جمیع دردها و رنجها با اوست، رنج و بیماری و پیری و ظلم و بدبینی و فساد را ریشه کن سازد. مردمان ناپاک را نابود سازد و همه آنها را براندازد.

7- جین ها:

هنگامی که فساد و انحطاط و تباهی جهان را فرا گیرد‏، شخص کاملی که آنرا تیز تنگر نوید دهنده گویند ظهور کرده، تباهی را از بین می برد و پاکی و صافی را از نو می آورد.