سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به حق برایتان می گویم : بنده نمی تواند خدمتگزاردو پروردگار باشد و هرچه بکوشد، باز یکی را بر دیگری ترجیح خواهد داد. همچنین خدا دوستی و دنیا دوستی، برای شما جمع نخواهد شد . [عیسی علیه السلام]

انتظار

 
 
تفسیر قرآن(یکشنبه 86 مهر 15 ساعت 1:0 صبح )

آیه: 55 وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا وَمَن کَفَرَ بَعْدَ ذَلِکَ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

ترجمه : خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، وعده داده است که حتما آنان را در زمین جانشین قرار دهد، همان گونه که کسانی پیش از ایشان را جانشین کرد، و قطعا دینی را که خداوند برای آنان پسندیده است ، برای آنان استقرار و اقتدار بخشد و از پی ترسشان امنیّت را جایگزین کند، تا (تنها) مرا بپرستند و چیزی را شریک من نکنند، و هر کس بعد از این ، کفر ورزد پس آنان همان فاسقانند.

نکته ها

در روایات بسیاری از امام سجاد و امام باقر و امام صادق : می خوانیم : مصداق کامل این آیه ، روز حکومت حضرت مهدی (ع) است .. (201) در قرآن ، بارها به حکومت نهایی صالحان تصریح شده است ، از جمله : سه مرتبه فرمود:.

(لیظهره علی الدّین کلّه ) (202) یعنی اسلام بر همه ی ادیان پیروز خواهد شد. در جای دیگری فرمود: (ان ّ الارض یرثها عبادی الصالحون ) (203) یعنی بندگان صالح من وارث زمین خواهند شد و در جای دیگری از قرآن کریم می خوانیم : (والعاقبه للتّقوی ) (204) یا می فرماید:.

(والعاقبه للمتّقین ).

ادامه مطلب...